manažment cestovného ruchu

Z STD
Verzia z 14:38, 12. júl 2016, ktorú vytvoril Anonymous (diskusia)$7

(rozdiel) ← Staršia verzia | Approved revision (rozdiel) | Aktuálna úprava (rozdiel) | Novšia verzia → (rozdiel)
Prejsť na: navigácia, hľadanie

Odporúčaný termín [?]

Oblasť: marketing
Definícia: osobitosti tohto typu manažmentu sú odvodené od produktu (služieb) cestovného ruchu, pre ktorý sú charakteristické základné znaky (nemateriálnosť a vysoká spotreba živej práce, začlenenie vonkajšieho faktora do procesu produkcie služby, synchronizácia poskytovania produktu s jeho spotrebou, pominuteľnosť služby) a špeciálne znaky typické len pre cestovný ruch (existencia primárnej ponuky, miesta a časová podmienenosť produktu a jeho sezónnosť, kompletnosť a komplementarita služieb, mnohoodborový charakter produktu a nevyhnutnosť jeho sprostredkovania, nevyhnutnosť informácií o produkte, jeho kvalite a cene)
Zdroj: Viestová, K. a kol.: Marketing. Výklad pojmov. 2014.

Príbuzné termíny: manažment, destinačný marketing