kanibalizácia

Z STD
Verzia z 10:06, 5. október 2016, ktorú vytvoril JanaLevická (diskusia | príspevky)$7

(rozdiel) ← Staršia verzia | Approved revision (rozdiel) | Aktuálna úprava (rozdiel) | Novšia verzia → (rozdiel)
Prejsť na: navigácia, hľadanie

Neologizmus [?]

Oblasť: marketing
Definícia: proces, pri ktorom zvýšený predaj tovaru jednej značky je priamo úmerný poklesu predaja inej značky, pričom obe značky patria jednej firme, alebo pri ktorom uvedenie novej veľkosti balenia istého tovaru v predaji vždy prevyšuje úbytok predaja výrobkov doterajšej veľkosti
Zdroj: Kotler, Ph., Trias de Bes, F.: Inovatívny marketing. 2005.

Synonymum: kanibalizácia značiek
Príbuzné termíny: značka, produkt, inovatívny marketing
Cudzojazyčný ekvivalent: en: cannibalization
Poznámka: Ide o súťaženie medzi jednotlivými značkami, baleniami tovaru tej istej firmy, v ktorom jedna z nich nie je úspešná.