barnumská reklama

Z STD
Verzia z 21:03, 31. január 2019, ktorú vytvoril JanaLevická (diskusia | príspevky)$7

(rozdiel) ← Staršia verzia | Approved revision (rozdiel) | Aktuálna úprava (rozdiel) | Novšia verzia → (rozdiel)
Prejsť na: navigácia, hľadanie

Zastaraný termín [?]

Oblasť: marketing, masmédiá
Definícia: nadsadená, neadekvátna, bombastická reklama
Zdroj: Serafínová, D. a kol.: Terminologicky slovník žurnalistiky: slovensko-česko-rusko-anglicko-nemecko-francúzsky. Bratislava: Alfa, 1989.

Kontext: Zatiaľčo odhady expertov a analytikov pred spustením kapitalizačného piliera hovorili, že sa doň dobrovoľne zapojí maximálne milión ľudí, ktorým sa to oplatí, do systému sa zapojilo o pol milióna ľudí viac. Prispela k tomu jednak barnumská reklama o „švajčiarskych dôchodkoch“, ale najmä pôsobenie mimoriadne dobre honorovaných dílerov DSS, ktorí sa neštítili balamutiť „jednoduchších“ ľudí, hovoriť im, napríklad len polovicu pravdy o dedení dôchodkov a podobne.
Zdroj kontextu: Hospodárske noviny. Bratislava: Ecopress a.s. 10. 8. 2007.
Príbuzné termíny: reklama
Cudzojazyčný ekvivalent: en: ballyhoo, de: marktschreierische Werbung (die)