metóda funkčného rozvinutia kvality

Z STD
Verzia z 19:27, 11. december 2018, ktorú vytvoril Kristina.bobekova (diskusia | príspevky)$7

Prejsť na: navigácia, hľadanie

Odporúčaný termín [?]

Oblasť: logistika
Definícia: táto metóda je najsilnejšie zákaznícky orien­tovaná - pri prieskume sa cielene zisťujú záuj­my zákazníkov, okrem toho sa na zlepšovanie vyhľadávajú procesy, ktoré prispievajú k zvýše­niu zákazníckeho úžitku, alebo sú pre tento úži­tok dôležité
Zdroj: Viestová, K. a kol.: Lexikón logistiky. Bratislava: Vydavateľstvo Iura Edition 2007.

Kontext: Začína sa anketou medzi zákazníkmi, ktorej výsledky slúžia aj na identifikáciu najdôležitej­ších zákazníckych požiadaviek. Potom sa analy­zujú výkony konkurentov podľa týchto požia­daviek. Nasleduje procesná analýza, v ktorej sa rozoberajú existujúce, prípadne plánované procesy a identifikujú sa procesné kroky, ktoré sú osobitne významné pre plnenie zákazníc­kych požiadaviek. Treba vziať do úvahy aj in­terakcie s inými procesnými krokmi. Tým sa identifikujú zákaznícky závažné procesy. Vlast­né zlepšovanie procesov sa však vykonáva mimo okruhu metódy.
Zdroj kontextu: Viestová, K. a kol.: Lexikón logistiky. Bratislava: Vydavateľstvo Iura Edition 2007.
Cudzojazyčný ekvivalent: en: quality function deployent