Termín:metóda funkčného rozvinutia kvality: Rozdiel medzi revíziami

Z STD
Prejsť na: navigácia, hľadanie
(Vytvorená stránka „{{Term |Name=metóda funkčného rozvinutia kvality |Definition=táto metóda je najsilnejšie zákaznícky orien­tovaná - pri prieskume sa cielene zisťujú záuj­my…“)
 
 
Riadok 1: Riadok 1:
 
{{Term
 
{{Term
 
|Name=metóda funkčného rozvinutia kvality
 
|Name=metóda funkčného rozvinutia kvality
|Definition=táto metóda je najsilnejšie zákaznícky orien­tovaná - pri prieskume sa cielene zisťujú záuj­my zákazníkov, okrem toho sa na zlepšovanie vyhľadávajú procesy, ktoré prispievajú k zvýše­niu zákazníckeho úžitku, alebo sú pre tento úži­tok dôležité
+
|Definition=pri prieskume sa cielene zisťujú záuj­my zákazníkov, okrem toho sa na zlepšovanie vyhľadávajú procesy, ktoré prispievajú k zvýše­niu zákazníckeho úžitku, alebo sú pre tento úži­tok dôležité
|Field=logistika
+
|Field=logistika, kontrola kvality
 
|Bibliography=Viestová, K. a kol.: Lexikón logistiky. Bratislava: Vydavateľstvo Iura Edition 2007.
 
|Bibliography=Viestová, K. a kol.: Lexikón logistiky. Bratislava: Vydavateľstvo Iura Edition 2007.
 
|Translations={{Translation
 
|Translations={{Translation
Riadok 9: Riadok 9:
 
}}
 
}}
 
|Acceptability=Odporúčaný
 
|Acceptability=Odporúčaný
|Context=Začína sa anketou medzi zákazníkmi, ktorej výsledky slúžia aj na identifikáciu najdôležitej­ších zákazníckych požiadaviek. Potom sa analy­zujú výkony konkurentov podľa týchto požia­daviek. Nasleduje procesná analýza, v ktorej sa rozoberajú existujúce, prípadne plánované procesy a identifikujú sa procesné kroky, ktoré sú osobitne významné pre plnenie zákazníc­kych požiadaviek. Treba vziať do úvahy aj in­terakcie s inými procesnými krokmi. Tým sa identifikujú zákaznícky závažné procesy. Vlast­né zlepšovanie procesov sa však vykonáva mimo okruhu metódy.
+
|Comment=Ide o metódu, ktorá je najviac orientovaná na zákazníkov. Začína sa anketou medzi zákazníkmi, ktorej výsledky slúžia aj na identifikáciu najdôležitej­ších zákazníckych požiadaviek. Potom sa analy­zujú výkony konkurentov podľa týchto požia­daviek. Nasleduje procesná analýza, v ktorej sa rozoberajú existujúce, prípadne plánované procesy a identifikujú sa procesné kroky, ktoré sú osobitne významné pre plnenie zákazníc­kych požiadaviek. Treba vziať do úvahy aj in­terakcie s inými procesnými krokmi. Tým sa identifikujú zákaznícky závažné procesy. Vlast­né zlepšovanie procesov sa však vykonáva mimo okruhu metódy.
|Context source=Viestová, K. a kol.: Lexikón logistiky. Bratislava: Vydavateľstvo Iura Edition 2007.
 
 
}}
 
}}
 
[[Category:Ekonómia]]
 
[[Category:Ekonómia]]

Aktuálna revízia z 15:06, 23. december 2018

Odporúčaný termín [?]

Oblasť: logistika, kontrola kvality
Definícia: pri prieskume sa cielene zisťujú záuj­my zákazníkov, okrem toho sa na zlepšovanie vyhľadávajú procesy, ktoré prispievajú k zvýše­niu zákazníckeho úžitku, alebo sú pre tento úži­tok dôležité
Zdroj: Viestová, K. a kol.: Lexikón logistiky. Bratislava: Vydavateľstvo Iura Edition 2007.

Cudzojazyčný ekvivalent: en: quality function deployent
Poznámka: Ide o metódu, ktorá je najviac orientovaná na zákazníkov. Začína sa anketou medzi zákazníkmi, ktorej výsledky slúžia aj na identifikáciu najdôležitej­ších zákazníckych požiadaviek. Potom sa analy­zujú výkony konkurentov podľa týchto požia­daviek. Nasleduje procesná analýza, v ktorej sa rozoberajú existujúce, prípadne plánované procesy a identifikujú sa procesné kroky, ktoré sú osobitne významné pre plnenie zákazníc­kych požiadaviek. Treba vziať do úvahy aj in­terakcie s inými procesnými krokmi. Tým sa identifikujú zákaznícky závažné procesy. Vlast­né zlepšovanie procesov sa však vykonáva mimo okruhu metódy.