Termín:marketingový výskum: Rozdiel medzi revíziami

Z STD
Prejsť na: navigácia, hľadanie
 
Riadok 4: Riadok 4:
 
|Field=marketing
 
|Field=marketing
 
|Related terms=marketér, marketingové metriky, marketingový ukazovateľ, marketingový informačný systém, marketingový výskumník, analýza osobných hnacích síl
 
|Related terms=marketér, marketingové metriky, marketingový ukazovateľ, marketingový informačný systém, marketingový výskumník, analýza osobných hnacích síl
|Bibliography=Šibl, D. a kolektív: Veľká ekonomická encyklopédia – výkladový slovník. Bratislava: Sprint 2002.
+
|Bibliography=Šíbl, D. a kolektív: Veľká ekonomická encyklopédia – výkladový slovník. Bratislava: Sprint 2002.
 
|Acceptability=Odporúčaný
 
|Acceptability=Odporúčaný
 
|Comment=Marketingový výskum prostredníctvom informácií spája spotrebiteľov, zákazníkov a verejnosť s marketérmi. Informácie sa využívajú na určenie a definovanie marketingových príležitostí a problémov, na meranie marketingového výkonu a na dokonalejšie poznanie marketingového procesu. Marketingový výskum je zameraný na zber údajov, analýzu, vyhodnotenie informácií (určitej marketingovej situácie), spracovanie záverov a sprostredkovanie poznatkov. K najbežnejším činnostiam marketingového výskumu patrí hodnotenie trhového potenciálu, analýza trhového podielu, určovanie charakteristík a tendencií trhu, analýzu objemu predaja, tendencie v podnikaní, predvídanie, štúdie konkurenčných produktov, prognózovanie, štúdie marketingového informačného systému a cenové štúdie.
 
|Comment=Marketingový výskum prostredníctvom informácií spája spotrebiteľov, zákazníkov a verejnosť s marketérmi. Informácie sa využívajú na určenie a definovanie marketingových príležitostí a problémov, na meranie marketingového výkonu a na dokonalejšie poznanie marketingového procesu. Marketingový výskum je zameraný na zber údajov, analýzu, vyhodnotenie informácií (určitej marketingovej situácie), spracovanie záverov a sprostredkovanie poznatkov. K najbežnejším činnostiam marketingového výskumu patrí hodnotenie trhového potenciálu, analýza trhového podielu, určovanie charakteristík a tendencií trhu, analýzu objemu predaja, tendencie v podnikaní, predvídanie, štúdie konkurenčných produktov, prognózovanie, štúdie marketingového informačného systému a cenové štúdie.
 
}}
 
}}
 
[[Category:Marketing]]
 
[[Category:Marketing]]

Aktuálna revízia z 15:52, 19. apríl 2021

Odporúčaný termín [?]

Oblasť: marketing
Definícia: súbor činností zameraných na získanie informácií o vonkajších a vnútorných podmienkach, ako i problémoch trhu pre potreby manažmentu
Zdroj: Šíbl, D. a kolektív: Veľká ekonomická encyklopédia – výkladový slovník. Bratislava: Sprint 2002.

Príbuzné termíny: marketér, marketingové metriky, marketingový ukazovateľ, marketingový informačný systém, marketingový výskumník, analýza osobných hnacích síl
Poznámka: Marketingový výskum prostredníctvom informácií spája spotrebiteľov, zákazníkov a verejnosť s marketérmi. Informácie sa využívajú na určenie a definovanie marketingových príležitostí a problémov, na meranie marketingového výkonu a na dokonalejšie poznanie marketingového procesu. Marketingový výskum je zameraný na zber údajov, analýzu, vyhodnotenie informácií (určitej marketingovej situácie), spracovanie záverov a sprostredkovanie poznatkov. K najbežnejším činnostiam marketingového výskumu patrí hodnotenie trhového potenciálu, analýza trhového podielu, určovanie charakteristík a tendencií trhu, analýzu objemu predaja, tendencie v podnikaní, predvídanie, štúdie konkurenčných produktov, prognózovanie, štúdie marketingového informačného systému a cenové štúdie.