Termín:krumplovanie: Rozdiel medzi revíziami

Z STD
Prejsť na: navigácia, hľadanie
 
Riadok 2: Riadok 2:
 
|Name=krumplovanie
 
|Name=krumplovanie
 
|Definition=aplikácia nite alebo vlákna cez podložený materiál, najmä kartón alebo kožu, ľanové vlákna či nite
 
|Definition=aplikácia nite alebo vlákna cez podložený materiál, najmä kartón alebo kožu, ľanové vlákna či nite
|Localized definitions=
 
 
|Field=umenie, textilný produkt
 
|Field=umenie, textilný produkt
|Localized fields=
+
|Bibliography=Hasalová, E. Piatrová, A.: Paramenty liturgické textílie. Bratislava: SNM Historické múzeum 2015.
|Related terms=
 
|Synonyms=
 
|Bibliography=Hasalová, E. - Piatrová, A.: Paramenty - liturgické textílie. SNM - Historické múzeum. Bratislava 2015.
 
|Translations=
 
 
|Acceptability=Odporúčaný
 
|Acceptability=Odporúčaný
|Context=
 
|Context source=
 
|URL=
 
|Localized URLs=
 
|Approved=
 
 
|Comment=Motív sa najskôr z materiálu vyrezal, vystrihol a následne sa stehmi zafixoval na povrchu textilu. Vlákno alebo niť sa následne príložným stehom zachytávali na okrajoch motívu. Pretože motív bol podložený, výšivka nadobudla plastický až reliéfny charakter. Použitie kovových nití a vlákien jej dodávalo efekt kovového tepaného povrchu.
 
|Comment=Motív sa najskôr z materiálu vyrezal, vystrihol a následne sa stehmi zafixoval na povrchu textilu. Vlákno alebo niť sa následne príložným stehom zachytávali na okrajoch motívu. Pretože motív bol podložený, výšivka nadobudla plastický až reliéfny charakter. Použitie kovových nití a vlákien jej dodávalo efekt kovového tepaného povrchu.
 
}}
 
}}
 
 
 
 
[[Category:Liturgické textílie]]
 
[[Category:Liturgické textílie]]

Aktuálna revízia z 21:54, 20. máj 2021

Odporúčaný termín [?]

Oblasť: umenie, textilný produkt
Definícia: aplikácia nite alebo vlákna cez podložený materiál, najmä kartón alebo kožu, ľanové vlákna či nite
Zdroj: Hasalová, E. – Piatrová, A.: Paramenty – liturgické textílie. Bratislava: SNM – Historické múzeum 2015.

Poznámka: Motív sa najskôr z materiálu vyrezal, vystrihol a následne sa stehmi zafixoval na povrchu textilu. Vlákno alebo niť sa následne príložným stehom zachytávali na okrajoch motívu. Pretože motív bol podložený, výšivka nadobudla plastický až reliéfny charakter. Použitie kovových nití a vlákien jej dodávalo efekt kovového tepaného povrchu.