Termín:efektívnosť právnej normy: Rozdiel medzi revíziami

Z STD
Prejsť na: navigácia, hľadanie
(Vytvorená stránka „{{Term |Name=efektívnosť právnej normy |Definition=spočíva v tom, že zákonodarca si vytýčil cieľ, ktorý sa má pôsobením konkrétnej právnej normy dosiahnu…“)
 
 
(Jedna medziľahlá úprava od rovnakého používateľa nie je zobrazená.)
Riadok 3: Riadok 3:
 
|Definition=spočíva v tom, že zákonodarca si vytýčil cieľ, ktorý sa má pôsobením konkrétnej právnej normy dosiahnuť
 
|Definition=spočíva v tom, že zákonodarca si vytýčil cieľ, ktorý sa má pôsobením konkrétnej právnej normy dosiahnuť
 
|Field=štátna správa
 
|Field=štátna správa
 +
|Related terms=efektívnosť
 
|Synonyms=efektívnosť administratívnoprávnej normy
 
|Synonyms=efektívnosť administratívnoprávnej normy
|Bibliography=Škultéty P.: Verejná správa a správne právo. Bratislava: VEDA, vydavateľstvo SAV 2011.
+
|Bibliography=Škultéty, P.: Verejná správa a správne právo. Bratislava: VEDA, vydavateľstvo SAV 2011.
 
|Acceptability=Odporúčaný
 
|Acceptability=Odporúčaný
 
|Context=Po určitom čase fungovania a aplikácie právnej normy v každodennej praxi poznatky z jej pôsobenia determinujú čiastkové, prípadne už aj trvalejšie výsledky. Ak tento výsledok nezodpovedá cieľu, v takom prípade nemôžeme hovoriť o efektívnosti právnej normy, čiže ide tu o formu nesúladu cieľa a výsledku pôsobenia právnej normy. Ako vidieť, ide o veľmi náročnú požiadavku na dosiahnutie efektívnosti právnej normy. Mnohí by iste začali porovnávať pôsobenie tej-ktorej administratívnoprávnej normy a v nejednom prípade by zaregistrovali dosť značné diferencie medzi cieľom a výsledkom jej pôsobenia.
 
|Context=Po určitom čase fungovania a aplikácie právnej normy v každodennej praxi poznatky z jej pôsobenia determinujú čiastkové, prípadne už aj trvalejšie výsledky. Ak tento výsledok nezodpovedá cieľu, v takom prípade nemôžeme hovoriť o efektívnosti právnej normy, čiže ide tu o formu nesúladu cieľa a výsledku pôsobenia právnej normy. Ako vidieť, ide o veľmi náročnú požiadavku na dosiahnutie efektívnosti právnej normy. Mnohí by iste začali porovnávať pôsobenie tej-ktorej administratívnoprávnej normy a v nejednom prípade by zaregistrovali dosť značné diferencie medzi cieľom a výsledkom jej pôsobenia.
|Context source=Škultéty P.: Verejná správa a správne právo. Bratislava: VEDA, vydavateľstvo SAV 2011.
+
|Context source=Škultéty, P.: Verejná správa a správne právo. Bratislava: VEDA, vydavateľstvo SAV 2011.
 
}}
 
}}
 
[[Category:Verejná správa]]
 
[[Category:Verejná správa]]

Aktuálna revízia z 16:58, 4. máj 2022

Odporúčaný termín [?]

Oblasť: štátna správa
Definícia: spočíva v tom, že zákonodarca si vytýčil cieľ, ktorý sa má pôsobením konkrétnej právnej normy dosiahnuť
Zdroj: Škultéty, P.: Verejná správa a správne právo. Bratislava: VEDA, vydavateľstvo SAV 2011.

Kontext: Po určitom čase fungovania a aplikácie právnej normy v každodennej praxi poznatky z jej pôsobenia determinujú čiastkové, prípadne už aj trvalejšie výsledky. Ak tento výsledok nezodpovedá cieľu, v takom prípade nemôžeme hovoriť o efektívnosti právnej normy, čiže ide tu o formu nesúladu cieľa a výsledku pôsobenia právnej normy. Ako vidieť, ide o veľmi náročnú požiadavku na dosiahnutie efektívnosti právnej normy. Mnohí by iste začali porovnávať pôsobenie tej-ktorej administratívnoprávnej normy a v nejednom prípade by zaregistrovali dosť značné diferencie medzi cieľom a výsledkom jej pôsobenia.
Zdroj kontextu: Škultéty, P.: Verejná správa a správne právo. Bratislava: VEDA, vydavateľstvo SAV 2011.
Synonymum: efektívnosť administratívnoprávnej normy
Príbuzné termíny: efektívnosť