Termín:cieľové miesto: Rozdiel medzi revíziami

Z STD
Prejsť na: navigácia, hľadanie
 
Riadok 2: Riadok 2:
 
|Name=cieľové miesto
 
|Name=cieľové miesto
 
|Definition=cieľ cestovania a pobytu účastníkov cestovného ruchu, kryštalizačný bod činnosti cestovného ruchu, v ktorom sú v rozličnej miere zastúpené prvky primárnej i sekundárnej ponuky
 
|Definition=cieľ cestovania a pobytu účastníkov cestovného ruchu, kryštalizačný bod činnosti cestovného ruchu, v ktorom sú v rozličnej miere zastúpené prvky primárnej i sekundárnej ponuky
|Localized definitions=
 
 
|Field=marketing
 
|Field=marketing
|Localized fields=
+
|Related terms=marketing cestovného ruchu, destinačný marketing, destinačný manažment
|Related terms=marketing cestovného ruchu, destinačný manažment
+
|Synonyms=destinácia, destinácia cestovného ruchu
|Synonyms=destinácia
+
|Bibliography=Viestová, K. Štofilová, J.: Malý lexikón marketingu. Bratislava: Vysoká škola ekonómie a manažmentu verejnej správy 2011.
|Bibliography=Viestová, K., Štofilová, J.: Malý lexikón marketingu. 2011.
 
|Translations=
 
 
|Acceptability=Odporúčaný
 
|Acceptability=Odporúčaný
|Context=
 
|Context source=
 
|URL=
 
|Localized URLs=
 
|Approved=
 
 
|Comment=Cieľovým miestom je jednak stredisko cestovného ruchu (rekreačné stredisko, kúpeľné miesto, mesto, areál termálneho kúpaliska, rekreačná dedina), región cestovného ruchu (oblasť, podoblasť cestovného ruchu), jednak štát ako cestovný cieľ v medzinárodnom cestovnom ruchu. Pre cieľové miesto je dôležitá komunikačná dostupnosť, t. j. vnútorné a vonkajšie napojenie na dopravnú sieť. Na trhu cestovného ruchu musí vystupovať jednotne ako podnik, v ktorom je produkcia decentralizovaná, ale na trhu sa ponúka ako súbor služieb (balík) pod spoločnou značkou (logom). Nevyhnutná je preto koordinácia záujmov súkromného a verejného sektora, ako aj miestneho obyvateľstva s cieľom komplexne uspokojovať dopyt návštevníkov a tak dosahovať podnikateľské ciele.
 
|Comment=Cieľovým miestom je jednak stredisko cestovného ruchu (rekreačné stredisko, kúpeľné miesto, mesto, areál termálneho kúpaliska, rekreačná dedina), región cestovného ruchu (oblasť, podoblasť cestovného ruchu), jednak štát ako cestovný cieľ v medzinárodnom cestovnom ruchu. Pre cieľové miesto je dôležitá komunikačná dostupnosť, t. j. vnútorné a vonkajšie napojenie na dopravnú sieť. Na trhu cestovného ruchu musí vystupovať jednotne ako podnik, v ktorom je produkcia decentralizovaná, ale na trhu sa ponúka ako súbor služieb (balík) pod spoločnou značkou (logom). Nevyhnutná je preto koordinácia záujmov súkromného a verejného sektora, ako aj miestneho obyvateľstva s cieľom komplexne uspokojovať dopyt návštevníkov a tak dosahovať podnikateľské ciele.
 
}}
 
}}
 
 
 
 
[[Category:Marketing]]
 
[[Category:Marketing]]

Verzia zo dňa a času 23:21, 15. marec 2021

Odporúčaný termín [?]

Oblasť: marketing
Definícia: cieľ cestovania a pobytu účastníkov cestovného ruchu, kryštalizačný bod činnosti cestovného ruchu, v ktorom sú v rozličnej miere zastúpené prvky primárnej i sekundárnej ponuky
Zdroj: Viestová, K. – Štofilová, J.: Malý lexikón marketingu. Bratislava: Vysoká škola ekonómie a manažmentu verejnej správy 2011.

Synonymum: destinácia, destinácia cestovného ruchu
Príbuzné termíny: marketing cestovného ruchu, destinačný marketing, destinačný manažment
Poznámka: Cieľovým miestom je jednak stredisko cestovného ruchu (rekreačné stredisko, kúpeľné miesto, mesto, areál termálneho kúpaliska, rekreačná dedina), región cestovného ruchu (oblasť, podoblasť cestovného ruchu), jednak štát ako cestovný cieľ v medzinárodnom cestovnom ruchu. Pre cieľové miesto je dôležitá komunikačná dostupnosť, t. j. vnútorné a vonkajšie napojenie na dopravnú sieť. Na trhu cestovného ruchu musí vystupovať jednotne ako podnik, v ktorom je produkcia decentralizovaná, ale na trhu sa ponúka ako súbor služieb (balík) pod spoločnou značkou (logom). Nevyhnutná je preto koordinácia záujmov súkromného a verejného sektora, ako aj miestneho obyvateľstva s cieľom komplexne uspokojovať dopyt návštevníkov a tak dosahovať podnikateľské ciele.