Termín:cash and carry: Rozdiel medzi revíziami

Z STD
Prejsť na: navigácia, hľadanie
 
Riadok 2: Riadok 2:
 
|Name=cash and carry
 
|Name=cash and carry
 
|Definition=veľkoobchod so samoobsluhou, typ distribučného orgánu, ktorý skladuje tovar, ale nevybavuje objednávky ani nezabezpečuje ich dodávku, nevystavuje faktúry
 
|Definition=veľkoobchod so samoobsluhou, typ distribučného orgánu, ktorý skladuje tovar, ale nevybavuje objednávky ani nezabezpečuje ich dodávku, nevystavuje faktúry
|Localized definitions=
 
 
|Field=marketing
 
|Field=marketing
|Localized fields=
 
 
|Related terms=distribúcia
 
|Related terms=distribúcia
|Synonyms=
+
|Bibliography=Viestová, K. Štofilová, J.: Malý lexikón marketingu. Bratislava: Vysoká škola ekonómie a manažmentu verejnej správy 2011.
|Bibliography=Viestová, K., Štofilová, J.: Malý lexikón marketingu. 2011.
+
|Translations={{Translation
|Translations={{Translation|Language=en|Localized form=cash and carry}}
+
|Language=en
 +
|Localized form=cash and carry
 +
}}
 
|Acceptability=Odporúčaný
 
|Acceptability=Odporúčaný
|Context=
 
|Context source=
 
|URL=
 
|Localized URLs=
 
|Approved=
 
 
|Comment=Je určený drobným maloobchodníkom, remeselníkom i živnostníkom, ale aj konečnému spotrebiteľovi, ktorí si sami tovar vyberú z regálov alebo paliet či kontajnerov, sami si ho naložia, v hotovosti zaplatia a odvezú svojím dopravným prostriedkom. Systém zaplať a odvez (Cash and Carry). V polovici minulého storočia sa začalo touto formou distribuovať v USA, o desať rokov neskôr v Európe. V osemdesiatych rokoch 20. storočia sa v USA zriaďujú pre individuálnych zákazníkov tzv. Buying Clubs, neskôr Membership Warehouse Clubs, ktoré  sú zaujímavé tým, že zaplatením ročného poplatku môžu zákazníci nakupovať tovar za maloobchodné ceny (obdoba v SR bol Dingo Club).
 
|Comment=Je určený drobným maloobchodníkom, remeselníkom i živnostníkom, ale aj konečnému spotrebiteľovi, ktorí si sami tovar vyberú z regálov alebo paliet či kontajnerov, sami si ho naložia, v hotovosti zaplatia a odvezú svojím dopravným prostriedkom. Systém zaplať a odvez (Cash and Carry). V polovici minulého storočia sa začalo touto formou distribuovať v USA, o desať rokov neskôr v Európe. V osemdesiatych rokoch 20. storočia sa v USA zriaďujú pre individuálnych zákazníkov tzv. Buying Clubs, neskôr Membership Warehouse Clubs, ktoré  sú zaujímavé tým, že zaplatením ročného poplatku môžu zákazníci nakupovať tovar za maloobchodné ceny (obdoba v SR bol Dingo Club).
 
}}
 
}}
 
 
 
 
[[Category:Marketing]]
 
[[Category:Marketing]]

Verzia zo dňa a času 11:13, 15. marec 2021

Odporúčaný termín [?]

Oblasť: marketing
Definícia: veľkoobchod so samoobsluhou, typ distribučného orgánu, ktorý skladuje tovar, ale nevybavuje objednávky ani nezabezpečuje ich dodávku, nevystavuje faktúry
Zdroj: Viestová, K. – Štofilová, J.: Malý lexikón marketingu. Bratislava: Vysoká škola ekonómie a manažmentu verejnej správy 2011.

Príbuzné termíny: distribúcia
Cudzojazyčný ekvivalent: en: cash and carry
Poznámka: Je určený drobným maloobchodníkom, remeselníkom i živnostníkom, ale aj konečnému spotrebiteľovi, ktorí si sami tovar vyberú z regálov alebo paliet či kontajnerov, sami si ho naložia, v hotovosti zaplatia a odvezú svojím dopravným prostriedkom. Systém zaplať a odvez (Cash and Carry). V polovici minulého storočia sa začalo touto formou distribuovať v USA, o desať rokov neskôr v Európe. V osemdesiatych rokoch 20. storočia sa v USA zriaďujú pre individuálnych zákazníkov tzv. Buying Clubs, neskôr Membership Warehouse Clubs, ktoré sú zaujímavé tým, že zaplatením ročného poplatku môžu zákazníci nakupovať tovar za maloobchodné ceny (obdoba v SR bol Dingo Club).