Termín:CSR: Rozdiel medzi revíziami

Z STD
Prejsť na: navigácia, hľadanie
Riadok 2: Riadok 2:
 
|Name=CSR
 
|Name=CSR
 
|Definition=vzťahy podniku so všetkými svojimi zainteresovanými účastníkmi: vlastníkmi-investormi, zamestnancami, úradmi verejnej správy, dodávateľmi, konkurentami, komunitami, zákazníkmi, ktorá v sebe zahŕňa efektívny a zodpovedný prístup k zložkám investícií vyvíjaných pre spoločnosť, vzťahy so zamestnancami, kreativitu a trvalú udržateľnosť pracovných miest a záujem o životné prostredie
 
|Definition=vzťahy podniku so všetkými svojimi zainteresovanými účastníkmi: vlastníkmi-investormi, zamestnancami, úradmi verejnej správy, dodávateľmi, konkurentami, komunitami, zákazníkmi, ktorá v sebe zahŕňa efektívny a zodpovedný prístup k zložkám investícií vyvíjaných pre spoločnosť, vzťahy so zamestnancami, kreativitu a trvalú udržateľnosť pracovných miest a záujem o životné prostredie
|Localized definitions=
 
 
|Field=marketing
 
|Field=marketing
|Localized fields=
 
 
|Related terms=spoločensky zodpovedné vodcovstvo
 
|Related terms=spoločensky zodpovedné vodcovstvo
 
|Synonyms=corporate social responsibility, spoločensky zodpovedné podnikanie, sociálna zodpovednosť podnikov, SZP
 
|Synonyms=corporate social responsibility, spoločensky zodpovedné podnikanie, sociálna zodpovednosť podnikov, SZP
|Bibliography=Viestová, K., Štofilová, J.: Malý lexikón marketingu. 2011.
+
|Bibliography=Viestová, K. Štofilová, J.: Malý lexikón marketingu. Bratislava: Vysoká škola ekonómie a manažmentu verejnej správy 2011.
|Translations={{Translation|Language=en|Localized form=corporate social responsibility}}
+
|Translations={{Translation
 +
|Language=en
 +
|Localized form=corporate social responsibility
 +
}}
 
|Acceptability=Neologizmus
 
|Acceptability=Neologizmus
|Context=
 
|Context source=
 
|URL=
 
|Localized URLs=
 
|Approved=
 
 
|Comment=CSR ešte nemá ustálený slovenský preklad, zväčša je označovaný ako sociálna zodpovednosť podnikov. Prvé definície tohto pojmu sa opierali o manažérsky vzor a vyzdvihovali jeho angažovaný postoj. Lídrami myšlienok boli najmä charizmatické a filantropické osobnosti, ktoré do svojej podnikateľskej misie vkladali snahu o zveľadenie lokality, v ktorej pôsobili. V osemdesiatych rokoch minulého storočia začali vznikať rôzne alternatívne koncepty ako napr. spoločenská výkonnosť podnikania, teória stakeholderov, etika podnikania, verejná politika. Neskôr sa objavili dobrovoľné asociácie zodpovedne podnikajúcich firiem a k  rozvoju témy začali výrazne prispievať aj mimovládne organizácie a Európska únia. Keďže pojem spoločensky zodpovedné podnikanie, nie je zatiaľ jednoznačne vymedzený ponúka rôzne možnosti interpretácie jeho definícií. Aktuálne definície SZP sa opierajú o princípy: nestrannosti, angažovanosti, aktívnej spolupráce so zainteresovanými subjektami a transparentnosť. Tiež sa vyznačujú spoločnými charakteristikami, akými sú: univerzálnosť, dobrovoľnosť, zameriavajú sa na aktívnu spoluprácu so zainteresovanými subjektmi (stakeholders), vyjadrujú záväzok prispievať k rozvoju kvality života.
 
|Comment=CSR ešte nemá ustálený slovenský preklad, zväčša je označovaný ako sociálna zodpovednosť podnikov. Prvé definície tohto pojmu sa opierali o manažérsky vzor a vyzdvihovali jeho angažovaný postoj. Lídrami myšlienok boli najmä charizmatické a filantropické osobnosti, ktoré do svojej podnikateľskej misie vkladali snahu o zveľadenie lokality, v ktorej pôsobili. V osemdesiatych rokoch minulého storočia začali vznikať rôzne alternatívne koncepty ako napr. spoločenská výkonnosť podnikania, teória stakeholderov, etika podnikania, verejná politika. Neskôr sa objavili dobrovoľné asociácie zodpovedne podnikajúcich firiem a k  rozvoju témy začali výrazne prispievať aj mimovládne organizácie a Európska únia. Keďže pojem spoločensky zodpovedné podnikanie, nie je zatiaľ jednoznačne vymedzený ponúka rôzne možnosti interpretácie jeho definícií. Aktuálne definície SZP sa opierajú o princípy: nestrannosti, angažovanosti, aktívnej spolupráce so zainteresovanými subjektami a transparentnosť. Tiež sa vyznačujú spoločnými charakteristikami, akými sú: univerzálnosť, dobrovoľnosť, zameriavajú sa na aktívnu spoluprácu so zainteresovanými subjektmi (stakeholders), vyjadrujú záväzok prispievať k rozvoju kvality života.
 
|Suggest box=no
 
|Suggest box=no
 
}}
 
}}
 
 
 
 
[[Category:Marketing]]
 
[[Category:Marketing]]

Verzia zo dňa a času 11:46, 17. marec 2021

Neologizmus [?]

Oblasť: marketing
Definícia: vzťahy podniku so všetkými svojimi zainteresovanými účastníkmi: vlastníkmi-investormi, zamestnancami, úradmi verejnej správy, dodávateľmi, konkurentami, komunitami, zákazníkmi, ktorá v sebe zahŕňa efektívny a zodpovedný prístup k zložkám investícií vyvíjaných pre spoločnosť, vzťahy so zamestnancami, kreativitu a trvalú udržateľnosť pracovných miest a záujem o životné prostredie
Zdroj: Viestová, K. – Štofilová, J.: Malý lexikón marketingu. Bratislava: Vysoká škola ekonómie a manažmentu verejnej správy 2011.

Synonymum: corporate social responsibility, spoločensky zodpovedné podnikanie, sociálna zodpovednosť podnikov, SZP
Príbuzné termíny: spoločensky zodpovedné vodcovstvo
Cudzojazyčný ekvivalent: en: corporate social responsibility
Poznámka: CSR ešte nemá ustálený slovenský preklad, zväčša je označovaný ako sociálna zodpovednosť podnikov. Prvé definície tohto pojmu sa opierali o manažérsky vzor a vyzdvihovali jeho angažovaný postoj. Lídrami myšlienok boli najmä charizmatické a filantropické osobnosti, ktoré do svojej podnikateľskej misie vkladali snahu o zveľadenie lokality, v ktorej pôsobili. V osemdesiatych rokoch minulého storočia začali vznikať rôzne alternatívne koncepty ako napr. spoločenská výkonnosť podnikania, teória stakeholderov, etika podnikania, verejná politika. Neskôr sa objavili dobrovoľné asociácie zodpovedne podnikajúcich firiem a k rozvoju témy začali výrazne prispievať aj mimovládne organizácie a Európska únia. Keďže pojem spoločensky zodpovedné podnikanie, nie je zatiaľ jednoznačne vymedzený ponúka rôzne možnosti interpretácie jeho definícií. Aktuálne definície SZP sa opierajú o princípy: nestrannosti, angažovanosti, aktívnej spolupráce so zainteresovanými subjektami a transparentnosť. Tiež sa vyznačujú spoločnými charakteristikami, akými sú: univerzálnosť, dobrovoľnosť, zameriavajú sa na aktívnu spoluprácu so zainteresovanými subjektmi (stakeholders), vyjadrujú záväzok prispievať k rozvoju kvality života.