Termín:BCG matica: Rozdiel medzi revíziami

Z STD
Prejsť na: navigácia, hľadanie
 
(Jedna medziľahlá úprava od rovnakého používateľa nie je zobrazená.)
Riadok 5: Riadok 5:
 
|Related terms=marketingová stratégia, portfólio
 
|Related terms=marketingová stratégia, portfólio
 
|Synonyms=Boston Consulting Group Business matica
 
|Synonyms=Boston Consulting Group Business matica
|Bibliography=Viestová, K., Štofilová, J.: Malý lexikón marketingu. 2011.
+
|Bibliography=Viestová, K. Štofilová, J.: Malý lexikón marketingu. Bratislava: Vysoká škola ekonómie a manažmentu verejnej správy 2011.
 
|Acceptability=Neologizmus
 
|Acceptability=Neologizmus
 
|Context=Matica slúži predovšetkým manažérom spoločností ako pomoc pri riadení a rozhodovaní o zdrojoch.
 
|Context=Matica slúži predovšetkým manažérom spoločností ako pomoc pri riadení a rozhodovaní o zdrojoch.
|Context source=Viestová, K., Štofilová, J.: Malý lexikón marketingu. 2011.
+
|Context source=Viestová, K. Štofilová, J.: Malý lexikón marketingu. Bratislava: Vysoká škola ekonómie a manažmentu verejnej správy 2011.
|Comment=Použitie matice prebieha v troch krokoch - rozdelenie podniku na strategické podnikateľské jednotky (SPJ, strategic business units), vzájomné porovnanie jednotlivých SPJ a ich prínosov a vývoj strategických cieľov s ohľadom na jednotlivé SPJ. Podľa BCG matice sú strategické podnikateľské jednotky rozdelené do štyroch kvadrantov podľa toho, aký podiel na trhu jednotlivé SPJ dosahujú a aký sa predpokladá rozvoj konkurenčného okolia. Jednotlivé kvadranty BCG matice sa nazývajú: otázniky (Question marks), hviezdy (Stars), dojné kravy (Cash cows) a choré psy (Dogs). Skratka vychádza z názvu firmy - Boston Consulting Group.
+
|Comment=Použitie matice prebieha v troch krokoch rozdelenie podniku na strategické podnikateľské jednotky (SPJ, strategic business units), vzájomné porovnanie jednotlivých SPJ a ich prínosov a vývoj strategických cieľov s ohľadom na jednotlivé SPJ. Podľa BCG matice sú strategické podnikateľské jednotky rozdelené do štyroch kvadrantov podľa toho, aký podiel na trhu jednotlivé SPJ dosahujú a aký sa predpokladá rozvoj konkurenčného okolia. Jednotlivé kvadranty BCG matice sa nazývajú: otázniky (Question marks), hviezdy (Stars), dojné kravy (Cash cows) a choré psy (Dogs). Skratka vychádza z názvu firmy - Boston Consulting Group.
 +
|Suggest box=no
 
}}
 
}}
 
[[Category:Marketing]]
 
[[Category:Marketing]]

Aktuálna revízia z 12:34, 12. marec 2021

Neologizmus [?]

Oblasť: marketing
Definícia: portfóliový model stratégie, ktorý ukazuje spojitosti medzi tempom rastu obchodov a konkurenčnou pozíciou spoločnosti
Zdroj: Viestová, K. – Štofilová, J.: Malý lexikón marketingu. Bratislava: Vysoká škola ekonómie a manažmentu verejnej správy 2011.

Kontext: Matica slúži predovšetkým manažérom spoločností ako pomoc pri riadení a rozhodovaní o zdrojoch.
Zdroj kontextu: Viestová, K. – Štofilová, J.: Malý lexikón marketingu. Bratislava: Vysoká škola ekonómie a manažmentu verejnej správy 2011.
Synonymum: Boston Consulting Group Business matica
Príbuzné termíny: marketingová stratégia, portfólio
Poznámka: Použitie matice prebieha v troch krokoch – rozdelenie podniku na strategické podnikateľské jednotky (SPJ, strategic business units), vzájomné porovnanie jednotlivých SPJ a ich prínosov a vývoj strategických cieľov s ohľadom na jednotlivé SPJ. Podľa BCG matice sú strategické podnikateľské jednotky rozdelené do štyroch kvadrantov podľa toho, aký podiel na trhu jednotlivé SPJ dosahujú a aký sa predpokladá rozvoj konkurenčného okolia. Jednotlivé kvadranty BCG matice sa nazývajú: otázniky (Question marks), hviezdy (Stars), dojné kravy (Cash cows) a choré psy (Dogs). Skratka vychádza z názvu firmy - Boston Consulting Group.