mentálne účtovníctvo

Z STD
Verzia z 16:23, 23. apríl 2021, ktorú vytvoril JanaLevická (diskusia | príspevky)$7

(rozdiel) ← Staršia verzia | Approved revision (rozdiel) | Aktuálna úprava (rozdiel) | Novšia verzia → (rozdiel)
Prejsť na: navigácia, hľadanie

Odporúčaný termín [?]

Oblasť: marketing
Definícia: tendencia ku kategorizácii finančných prostriedkov alebo hodnotových položiek
Zdroj: PODĽA: Kotler, Ph. – Keller, K. L.: Marketing, management. Praha: Grada 2007.

Príbuzné termíny: produkt, kategória¹
Poznámka: Napriek formálnej definícii neexistuje žiaden logický dôvod ku kategorizácii, tzn. že jednotlivci často rozdeľujú svoje úspory na rôzne kontá, ktoré sú určené k rôznym účelom, hoci finančné prostriedky z ktoréhokoľvek konta môžu byť použité na akékoľvek ciele.