Termín:Gerstmannov syndróm: Rozdiel medzi revíziami

Z STD
Prejsť na: navigácia, hľadanie
Riadok 2: Riadok 2:
 
|Name=Gerstmannov syndróm
 
|Name=Gerstmannov syndróm
 
|Definition=špecifická porucha počítania vyvolaná ischemickými infarktmi, krvácaním alebo nádormi v oblasti gyrus angularis v blízkosti okcipitálneho laloka
 
|Definition=špecifická porucha počítania vyvolaná ischemickými infarktmi, krvácaním alebo nádormi v oblasti gyrus angularis v blízkosti okcipitálneho laloka
|Field=lekárska diagnóza
+
|Field=lekárska diagnóza, ochorenie, choroba
 
|Related terms=syndróm
 
|Related terms=syndróm
 
|Synonyms=Gerstmannov-Badalov syndróm, vývojová akalkúlia, vývojová aritmetická porucha
 
|Synonyms=Gerstmannov-Badalov syndróm, vývojová akalkúlia, vývojová aritmetická porucha
 
|Bibliography=Kadlec, O. et al.: Encyklopédia medicíny. I. Bratislava: Asklepios 1993.
 
|Bibliography=Kadlec, O. et al.: Encyklopédia medicíny. I. Bratislava: Asklepios 1993.
 
|Acceptability=Odporúčaný
 
|Acceptability=Odporúčaný
|Context=Ide o poruchy, ktoré nemožno pripísať mentálnej retardácii ani nevhodným spôsobom vyučovania. Týka sa ovládania základných početných úkonov, sčítania, odčítania, násobenia a delenia (skôr abstraktných matematických schopností, ako je algebra, trigonometria, geometria alebo diferenciálne počty). Sluchovo percepčné a verbálne schopnosti sú normálne, kým vizuálno priestorové a vizuálno percepčné schopnosti sú porušené. U niektorých detí sa pridružujú emociálne, sociálne a behaviorálne problémy. Ťažkosti s početnými úkonmi môžu zahrňovať neschopnosť pochopiť určité matematické pojmy, termíny alebo znaky, nerozpoznávanie numerických symbolov, ťažkosti pri vykonávaní štandardných úkonov, sťažené chápanie čísel uvažovaného početného problému, neschopnosť správne zoradiť čísla alebo počas výpočtu správne dosadiť desatinné čiarky počtov a naučiť sa uspokojivo násobilku.
 
 
|Context source=Kadlec, O. et al.: Encyklopédia medicíny. I. Bratislava: Asklepios 1993.
 
|Context source=Kadlec, O. et al.: Encyklopédia medicíny. I. Bratislava: Asklepios 1993.
|Comment=Gerstmann, Joseph, 1887 – 1969, rakúsky neurológ pôsobiaci vo Viedni a v New Yorku
+
|Comment=Ide o poruchy, ktoré nemožno pripísať mentálnej retardácii ani nevhodným spôsobom vyučovania. Týka sa ovládania základných početných úkonov, sčítania, odčítania, násobenia a delenia (skôr abstraktných matematických schopností, ako je algebra, trigonometria, geometria alebo diferenciálne počty). Sluchovo percepčné a verbálne schopnosti sú normálne, kým vizuálno priestorové a vizuálno percepčné schopnosti sú porušené. U niektorých detí sa pridružujú emociálne, sociálne a behaviorálne problémy. Ťažkosti s početnými úkonmi môžu zahrňovať neschopnosť pochopiť určité matematické pojmy, termíny alebo znaky, nerozpoznávanie numerických symbolov, ťažkosti pri vykonávaní štandardných úkonov, sťažené chápanie čísel uvažovaného početného problému, neschopnosť správne zoradiť čísla alebo počas výpočtu správne dosadiť desatinné čiarky počtov a naučiť sa uspokojivo násobilku.
 +
 
 +
Názov bol odovdený od mena rakúskeho neurológa pôsobiaceho vo Viedni a v New Yorku Josepha Gerstmanna (1887 – 1969).
 
}}
 
}}
 
[[Category:Medicína]]
 
[[Category:Medicína]]

Verzia zo dňa a času 14:15, 22. apríl 2020

Odporúčaný termín [?]

Oblasť: lekárska diagnóza, ochorenie, choroba
Definícia: špecifická porucha počítania vyvolaná ischemickými infarktmi, krvácaním alebo nádormi v oblasti gyrus angularis v blízkosti okcipitálneho laloka
Zdroj: Kadlec, O. et al.: Encyklopédia medicíny. I. Bratislava: Asklepios 1993.

Zdroj kontextu: Kadlec, O. et al.: Encyklopédia medicíny. I. Bratislava: Asklepios 1993.
Synonymum: Gerstmannov-Badalov syndróm, vývojová akalkúlia, vývojová aritmetická porucha
Príbuzné termíny: syndróm
Poznámka: Ide o poruchy, ktoré nemožno pripísať mentálnej retardácii ani nevhodným spôsobom vyučovania. Týka sa ovládania základných početných úkonov, sčítania, odčítania, násobenia a delenia (skôr abstraktných matematických schopností, ako je algebra, trigonometria, geometria alebo diferenciálne počty). Sluchovo percepčné a verbálne schopnosti sú normálne, kým vizuálno priestorové a vizuálno percepčné schopnosti sú porušené. U niektorých detí sa pridružujú emociálne, sociálne a behaviorálne problémy. Ťažkosti s početnými úkonmi môžu zahrňovať neschopnosť pochopiť určité matematické pojmy, termíny alebo znaky, nerozpoznávanie numerických symbolov, ťažkosti pri vykonávaní štandardných úkonov, sťažené chápanie čísel uvažovaného početného problému, neschopnosť správne zoradiť čísla alebo počas výpočtu správne dosadiť desatinné čiarky počtov a naučiť sa uspokojivo násobilku.

Názov bol odovdený od mena rakúskeho neurológa pôsobiaceho vo Viedni a v New Yorku Josepha Gerstmanna (1887 – 1969).