Termín:vnútorné predpisy: Rozdiel medzi revíziami

Z STD
Prejsť na: navigácia, hľadanie
Riadok 4: Riadok 4:
 
|Field=štátna správa
 
|Field=štátna správa
 
|Related terms=normatívne správne akty, štatutárne predpisy, štatúty
 
|Related terms=normatívne správne akty, štatutárne predpisy, štatúty
|Bibliography=Machajová, J. a kol.: Občan a verejná správa. Bratislava: VEDA 2000.
+
|Bibliography=Machajová, J. a kol.: Občan a verejná správa. Bratislava: VEDA, vydavateľstvo SAV 2000.
 
|Acceptability=Odporúčaný
 
|Acceptability=Odporúčaný
 
|Context=Smerujú voči organizačne podriadeným subjektom (orgánom, organizáciám, zariadeniam alebo zamestnancom). Nejde o všeobecne záväzný predpis ani o prameň správneho práva, v teórii sa tieto predpisy často označujú ako interné normatívne správne akty, akty riadenia, organizačné akty a pod. V riadiacej praxi sa pre vnútorné predpisy používajú rôzne názvy, napríklad smernice, pokyn, inštrukcia, návod, organizačný poriadok, rokovací poriadok a podobne. Neuposlúchnutie príkazu vyplývajúceho z vnútorného predpisu pre zamestnanca sa nepovažuje za nezákonnosť, ale za nesprávnosť. Následkom je disciplinárna zodpovednosť. Kým vnútorné predpisy sú vo svojej čistej podobe založené na právne zakotvených vzťahoch nadriadenosti a podriadenosti, štatúty sú založené na príslušnosti k určitej stavovskej komore, mestu, vysokej škole a inému celku.
 
|Context=Smerujú voči organizačne podriadeným subjektom (orgánom, organizáciám, zariadeniam alebo zamestnancom). Nejde o všeobecne záväzný predpis ani o prameň správneho práva, v teórii sa tieto predpisy často označujú ako interné normatívne správne akty, akty riadenia, organizačné akty a pod. V riadiacej praxi sa pre vnútorné predpisy používajú rôzne názvy, napríklad smernice, pokyn, inštrukcia, návod, organizačný poriadok, rokovací poriadok a podobne. Neuposlúchnutie príkazu vyplývajúceho z vnútorného predpisu pre zamestnanca sa nepovažuje za nezákonnosť, ale za nesprávnosť. Následkom je disciplinárna zodpovednosť. Kým vnútorné predpisy sú vo svojej čistej podobe založené na právne zakotvených vzťahoch nadriadenosti a podriadenosti, štatúty sú založené na príslušnosti k určitej stavovskej komore, mestu, vysokej škole a inému celku.
|Context source=Machajová, J. a kol.: Občan a verejná správa. Bratislava: VEDA 2000.
+
|Context source=Machajová, J. a kol.: Občan a verejná správa. Bratislava: VEDA, vydavateľstvo SAV 2000.
 
}}
 
}}
 
[[Category:Verejná správa]]
 
[[Category:Verejná správa]]

Verzia zo dňa a času 13:17, 4. máj 2022

Odporúčaný termín [?]

Oblasť: štátna správa
Definícia: slúžia na riadenie a usmerňovanie podriadených zamestnancov alebo orgánov a organizácií, ktoré je pôvodca vnútorného predpisu na základe kompetencie vymedzenej zákonom oprávnený riadiť
Zdroj: Machajová, J. a kol.: Občan a verejná správa. Bratislava: VEDA, vydavateľstvo SAV 2000.

Kontext: Smerujú voči organizačne podriadeným subjektom (orgánom, organizáciám, zariadeniam alebo zamestnancom). Nejde o všeobecne záväzný predpis ani o prameň správneho práva, v teórii sa tieto predpisy často označujú ako interné normatívne správne akty, akty riadenia, organizačné akty a pod. V riadiacej praxi sa pre vnútorné predpisy používajú rôzne názvy, napríklad smernice, pokyn, inštrukcia, návod, organizačný poriadok, rokovací poriadok a podobne. Neuposlúchnutie príkazu vyplývajúceho z vnútorného predpisu pre zamestnanca sa nepovažuje za nezákonnosť, ale za nesprávnosť. Následkom je disciplinárna zodpovednosť. Kým vnútorné predpisy sú vo svojej čistej podobe založené na právne zakotvených vzťahoch nadriadenosti a podriadenosti, štatúty sú založené na príslušnosti k určitej stavovskej komore, mestu, vysokej škole a inému celku.
Zdroj kontextu: Machajová, J. a kol.: Občan a verejná správa. Bratislava: VEDA, vydavateľstvo SAV 2000.
Príbuzné termíny: normatívne správne akty, štatutárne predpisy, štatúty